+20
Binnen de website zijn ruim 20 touchpoints meetbaar gemaakt.
KNMT
KNMT is een grote organisatie, waar de standaard inrichting van Google Analytics 4 niet voldoende was om inzicht te krijgen in hun prestaties. Door Analytics Premium brengen we de verschillende segmenten en gebeurtenissen van de website in kaart.
Binnen de website zijn ruim 20 touchpoints meetbaar gemaakt.
We hebben 13 custom widgets ingesteld in GA4.
Op basis van de segmenten hebben we 9 unieke dashboards gecreëerd.
KNMT is de beroepsorganisatie van tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen in Nederland. Een grote organisatie dus, waar de standaard inrichting van Google Analytics 4 niet voldoende was om inzicht te krijgen in hun prestaties.
Zo biedt Google Analytics 4 in de standaard set-up een aantal widgets. Bij KNMT werden deze widgets echter niet gevuld.
Binnen de website zijn er ook pagina's van de Academy. Vanuit KNMT was er de wens om te kunnen inzoomen op de statistieken van de Academy-gedeelte van de website.
Voor KNMT hebben we Analytics Premium ingesteld. Allereerst brachten we daarvoor de website in kaart, daarbij hebben we samen met de Marketing & communicatie manager alle verschillende datapunten geïdentificeerd. Vervolgens hebben wij deze datapunten inzichtelijk gemaakt in Google Analytics 4.
Door het verwijderen of wijzigen van pagina’s of verkeerd linken kunnen 404-pagina’s ontstaan. Het is goed om te weten hoe vaak dit gebeurt en waar dit ontstaat. Daarom brachten wij dit in kaart.
Leden en niet-leden kunnen verschillende documenten makkelijk en snel downloaden via de website. Door deze inzichtelijk te krijgen, ziet KNMT welke onderwerpen en downloads interessant worden gevonden.
De website bevat ruim 2.100 nieuwsartikelen, om die enigszins goed te kunnen categoriseren maakt KNMT gebruik van ‘Tags’. Deze tags komen overal op de website terug. Ook alle interacties met deze tags zijn inzichtelijk gemaakt, zo is nu beter inzichtelijk welke tags het meest gebruikt worden. Daarnaast zijn nu ook alle ‘delen via social media’-interacties inzichtelijk.
KNMT wou inzicht in de website en de academy. Daarom is de website in segmenten meetbaar gemaakt. Hierbij hebben we bovenstaande data voor zowel de reguliere website als academy inzichtelijk gemaakt.
Ook wordt er binnen de website gebruik gemaakt 2 interne zoekmachines. Bezoekers kunnen over de hele website zoeken, maar ook binnen de academy is een zoekmachine geïmplementeerd. Deze verschillen dus in zoekintenties. Wij hebben daarom de zoektermen van deze interne zoekmachines inzichtelijk gemaakt.
Met de implementatie van Analytics Premium is de Google Analytics van KNMT goed ingericht. Dit betekent dat we klaar zijn voor campagnevoering!