Kind&co ludens

Klaar voor een toekomst vol kleur

De kinderopvangorganisaties Ludens en Kind & Co fuseerden tot één nieuw partij. Tijd voor een nieuwe koers die weer richting en energie geeft voor de medewerkers van 450 vestigingen en de samenwerkingspartners in het werkveld.

Kind&co ludens

De vraag

Fusies bestaan niet, of toch wel? De fusie tussen de organisaties van Ludens en Kind & Co was een logische vervolgstap. Beiden waren grote spelers in maatschappelijke kindervang, in de regio Midden-Nederland. Bovendien werkten ze al samen.

Maar het bleven lange tijd verschillende organisaties met andere kenmerken, een andere cultuur en andere kernwaarden. Kind & Co Ludens wilde een nieuwe positionering, een nieuw gezamenlijk verhaal en een visuele identiteit die daar bij past. Als bekroning van een zorgvuldig en succesvol fusietraject.

De aanpak

Arthur & Brent heeft management, medewerkers en samenwerkingspartners betrokken in een positioneringstraject waarin draagvlak bouwen en de neuzen dezelfde kant op krijgen de belangrijkste uitdagingen waren. We hebben de ambities en kernwaarden van het merk vastgelegd en vertaald naar uitgangspunten die richting geven. Tegelijk ontwikkelde Kind & Co Ludens een nieuwe pedagogische visie. Door samen op te trekken werden het corporate merk, het werkgeversmerk en de pedagogische werkwijze één sterke basis. 

Supergoede match en samenwerking!

Fieke den Boer — Manager Marketing en Communicatie Kind&co ludens

Wij kleuren de toekomst

Kind&co ludens heeft een ijzersterke nieuwe positionering die verbindt maar ook ruimte biedt voor de 'colour locale' van de verschillende vestigingen. Om dit te onderstrepen is een uniek merkconcept gecreëerd. Een sterke visuele identiteit met ruimte voor eigen uitingen per vestiging. In het concept is ook nagedacht over kleding. Medewerkers kiezen zelf welke 'fanwear' zij als bedrijfskleding willen dragen.

Onze samenwerkingspartner voor visuele identiteit De Code maakte het concept tastbaar met een fantastisch uitgewerkte visuele identiteit voor het corporate merk en het werkgeversmerk. 

Arthur & Brent organiseerde merktrainingen in alle lagen van de organisatie om de positionering vleugels te geven en het merk echt onderdeel te maken van de organisatiecultuur.  

Met een spetterend feest lanceerde Kind&co ludens het nieuwe merk. Een fantastische aftrap van een nieuwe fase, want dit is pas het begin!

Delen via LinkedIn