Verder bouwen aan Werken bij de WOCO

De woningcorporaties worden steeds bekender door de ‘Werken bij de WOCO’ campagne. De campagne om de branche als aantrekkelijke werkgever in beeld te brengen bij de juiste doelgroepen krijgt vleugels.

Resultaten eerste fase

+6 Mil

De advertenties zijn ruim 6 miljoen keer vertoond.

+800k

In de eerste fase zijn ruim 800.000 accounts bereikt.

70%

Het conversieratio van de bezoekers ligt op 70%.

Even terugblikken

Samenwerkende woningcorporaties in de provincie Brabant besloten samen hun imago en zichtbaarheid als werkgever te verbeteren. De focus van de campagne was gericht op doelgroepen in vakgebieden die de corporaties moeilijk kunnen werven. In de eerste fase van de campagne hebben we ruim 6 miljoen vertoningen gerealiseerd en daarmee 800.000 accounts bereikt in die specifieke vakgbieden. Doordat nieuwe regio's aansluiten en de campagne steeds meer landelijke dekking krijgt, groeit de impact. Met aanvullende conversieverhogende campagne elementen en nieuw beeldmateriaal en content, ging de campagne een nieuwe fase in.

De tweede fase

Waar de eerste fase vooral gefocust was op het creëren van bereik bij de juiste doelgroepen, is nu ook focus gelegd op directe conversie naar openstaande vacatures.

Om het beeldmateriaal van de campagne te verfrissen is nieuw materiaal gemaakt; wederom échte medewerkers van de deelnemende woningcorporaties. Zij geven een gezicht aan deze grote campagne. We hebben de advertenties geüpdatet met de nieuwe afbeeldingen en met nieuwe teksten.

Vacaturebank

In de eerste fase vonden al voorbereidingen plaats om ook alle vacatures van de corporaties op de campagnewebsite te publiceren en zo de conversie te verhogen. Door een koppeling met  Kansenportaal van brancheorgansiatie Flow is dit in de tweede fase gerealiseerd. De deelnemende woningcorporaties kunnen nu hun vacatures delen op werkenbijdewoco.nl/vacatures.

Analytics Premium

Op de website van Werken bij de WOCO kunnen geïnteresseerden op zoek naar woningcorporaties bij hen in de buurt. Door de implementatie van Analytics Premium kunnen wij de zoekopdrachten en resulterende conversies meten. En door het gebruik van UTM-tags kunnen we de resultaten van verschillende platformen en doelgroepen onderscheiden.

Zuid-Holland en Midden-Nederland doen ook mee!

Zuid-Holland heeft zich per 1 mei aangesloten bij de Werken bij de WOCO campagne. Ook voor hen is campagnemateriaal gerealiseerd na een fotoshoot met de gezichten uit de regio. 

Ook sluiten per 3 oktober de 23 woningcorporaties in Midden-Nederland zich aan bij Werken bij de WOCO. Natuurlijk is ook hier ook campagnemateriaal voor ontwikkeld en staan echte medewerkers uit deze regio centraal.

Nog meer regio's

Werken bij de WOCO stopt niet bij Noord-Brabant, Zuid-Holland en Midden-Nederland. Naar verwachting is in het najaar het merendeel van de woningcorporaties in Nederland aangesloten bij deze unieke campagne van samenwerkende woningscorporaties.

Kitty Wilgers Staand

Wil je dat we ook aan jouw branche bouwen?

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn