Is jouw site al klaar voor Google Consent Mode v2 met Enhanced Conversions? Of weet je dat niet zeker en wil je advies van een specialist?
Google voert een belangrijke wijziging door met impact voor jouw website. Vanaf 6 maart is er geen data meer beschikbaar van jouw website, tenzij de verplichte Google Consent Mode geïmplementeerd is. Nieuwe privacywetgeving waar Google aan moet voldoen gaat in vanaf deze datum.
Ben jij er zeker van dat jouw website voldoet aan de laatste privacywetgeving? En, belangrijker nog, is jouw site klaar voor de nieuwste Google Consent Mode v2 met Enhanced Conversions?
We helpen je graag om jouw website te controleren op naleving van de privacywetgeving en om ervoor te zorgen dat je voorbereid bent op de laatste ontwikkelingen!
Wij zijn nu officieel erkend als Cookiebot Certified Partner en Reseller, waardoor we onze klanten kunnen ondersteunen met cookiebeheer en naleving van de privacywetgeving.
Als Cookiebot Partner kunnen wij je 10% korting geven op de licentiekosten. Om aanspraak te maken op deze korting, maak je een account aan via onderstaande knop en stuur je een bevestigingsmail naar Lars.
Via Google Analytics 4 kun jij checken of je account ready voor Google Consent Mode v2 is! Ga nu naar Analytics en log in.
Zie je in je Google Analytics 4 account een foutmelding over EER? Dan heb je Google Consent Mode V2 nog niet (goed) geïmplementeerd...
Maar geen zorgen! Wij helpen je graag!
Zie jij allemaal groene vinkjes? Top! Dan is jouw website helemaal klaar voor Google Consent Mode V2!
Vanaf 6 maart is daarnaast Enhanced Conversion tracking nodig om conversies van campagnes via Google en Meta (Facebook en Instagram) te kunnen meten. Ook deze wijziging is het gevolg van bovenstaande Google Consent Mode.
Dit betekent dat je als website-eigenaar voor elke conversie een bedanktpagina moet tonen die aan specifieke eisen voldoet. Dit geldt voor elke aankoop, aanvraag of inschrijving waarbij iemand gegevens achterlaat, zoals een e-mailadres, naam, woonadres of telefoonnummer.
Dit zijn wijzigingen in je website die jijzelf of jullie technische partij kan realiseren. Wanneer deze informatie is toegevoegd op de juiste pagina’s, kunnen wij de Enhanced Conversion tracking implementeren.