Op papier ziet een fusie er veelbelovend uit, maar dat betekent nog niet dat de uitrol in de praktijk echt werkt. Met een merkstrategie die jullie visie ademt, zet je de juiste koers. Waaruit jullie missie spreekt. Een strategie waarmee jullie in volle vaart vooruit kunnen. Groeien. Sta dus even stil. Neem samen met Arthur & Brent de tijd om de juiste keuzes te maken.
Op 1 juli was JOOST een feit. Het voelde voor alle partijen meteen goed, juist omdat ze al vanaf het begin betrokken waren én gehoord.'
Ineke van den Oetelaar, Communicatie manager — Woonstichting JOOST
Een merk fuseren kun je leren
Twee bedrijfsculturen die samen één moeten worden, succesvol bij elkaar brengen. Bereik het met een nieuw merk. Met een merk waar draagvlak voor is. Waar iedereen zich in kan vinden. Waarmee je zorgt voor tevreden medewerkers, meer bereik en meer groei. Het maakt alle partijen sterker dan voor de fusie.
Creëer een gezamenlijke identiteit en breng je nieuwe merk tot leven.
Een visuele identiteit communiceert het gevoel en de ervaring die past bij jullie merk.
Bepaal je doel en zorg met een communicatiestrategie dat het bereikt wordt. Zet de veranderingen in gang met merkactivatie.