Op korte en lange termijn zorgt een sterk werkgeversmerk voor betere resultaten voor jouw zorgorganisatie.
Er is één ding wat alle zorgorganisaties in overvloed hebben: vacatures. Het personeelstekort in de sector is groot en loopt steeds verder op. Alle reden om te kijken naar je werkgeversmerk of employer brand; ben je een sterk merk als werkgever?
Een sterk werkgeversmerk is van belang voor het behoud van bestaande en werving van toekomstige medewerkers. Als werknemer in de zorg kun je kiezen bij welke werkgever je graag wil horen. Maar dan moet je wel weten waar die werkgever voor staat en voor gaat.
De eerste stap is het uitwerken van je waardepropositie als werkgever: waar word je op gekozen en waar niet op? Samen met HR en communicatie gaan we aan de slag. Ben je onderscheidend, relevant en geloofwaardig voor werknemers? Welke waarden draag je uit en herkennen jouw mensen zich daarin?
De antwoorden op deze vragen vertalen we naar een duidelijke waardepropositie.
De uitkomsten worden vertaald naar een lange termijn plan om je als werkgever te profileren bij de juiste doelgroepen. Hoe kun je je sterke punten beter uitdragen en minder sterke punten verzachten? Vanuit de kernwaarden bouwen we aan je imago als werkgever met storytelling, interne communicatie, externe campagnes en het faciliteren van ambassadeurschap i.c.m. referral recruitment.
Wat kunnen we doen om op je korte termijn beter op de kaart te zetten als aantrekkelijke werkgever? We kijken naar bereik in de doelgroepen, landingspagina's, vindbaarheid en conversie naar reacties op vacatures. Zo optimaleren we de jobmarketing om ook op korte termijn meer vacatures te helpen vervullen.
Op lange termijn zorgt een sterk werkgeversmerk voor betere resultaten. Meer reacties op vacatures, van mensen die beter passen bij het bedrijf. Minder kosten voor werving via jobmarketing en meer toestroom via ambassadeurs die weten waar je voor gaat en staat.
Bekijk onze case van Envida waar we niet alleen naar werving maar ook naar het werkgeversimago én de uitstroom keken.
Het beste moment om aan je werkgeversmerk te gaan werken is 5 jaar geleden. Het op één na beste moment is nu.